Kuidas on cpc. Mis on CPC ja mis on arvutusvalem? Google AdWordsi keskmine CPC valdkonna järgi

Nagu igas kutsetegevuses, on ka Interneti-turunduses palju termineid ja määratlusi, mis aitavad spetsialistidel kiiresti oma töös navigeerida, arvutusi teha ja reklaamianalüüsi läbi viia. Kogemuseta kasutajate jaoks pole paljud terminid alati ilmsed, mistõttu meie tänases artiklis dešifreerime Interneti-turundajate põhidefinitsioonid ja valemid ning ütleme teile, kus neid saab ja tuleks rakendada.


Teie mugavuse huvides oleme oma artikli jaganud plokkideks:

Kulude arvutamise tingimused ja valemid


Nüüd tutvustame teile tingimusi:


CTR (klikkimise määr)- reklaamide läbiklõpsamissagedus. Arvutatakse protsendina klikkide arvust reklaami näitamiste arvust. CTR määrab reklaamikampaania tõhususe.


Valem: CTR = (klikid/näitamised)*100%

CPC (kuluperklõpsa) – kulu, mille reklaamija maksab reklaamil klõpsamise ja sellele järgneva saidile ülemineku eest. CPC aitab meil hinnata reklaamikampaania tõhusust ja korrigeerida pakkumisi. CPC määra mõjutavad mitmed tegurid – reklaam ise, selle kvaliteediskoor (СR), kuvamispiirkond, aeg, konkurendid, kes näitavad samade märksõnade reklaame.


CPA (kulupertegevus)– reklaamija veebisaidil tehtud toimingu maksumus. Sel juhul otsustab reklaamija ise, mida kasuliku tegevusena aktsepteerida. See võib olla "Kontaktide lehe külastamine" või "Tagasisidevormi esitamine". Seda terminit saab kasutada ka määratlemiseks CPL (kuluperplii)- see on kulu potentsiaalsele kliendile, kes jättis oma kontaktid või võttis reklaamijaga ühendust muul mugaval viisil.



Kasulike toimingute korrektseks jälgimiseks peate seadma Google Analyticsis või mõnes muus analüüsisüsteemis eesmärgi, kus andmeid loendatakse.


Samuti on olemas teenused CPA indikaatori automaatseks arvutamiseks - näiteks K-50, Roistat ja teised.

CPS (kulumüügi kohta) - ühe tasutud kaupade/teenuste tellimuse maksumus reklaamiallikatest. CPS-i arvutamine on veebimaksega veebipoodide jaoks mugav. Ülejäänud jaoks on vaja täielikku CRM-i integratsiooniga analüüsisüsteemi. CPS aitab teil kohandada reklaamieelarveid ja suurendada selle tõhusust.

CPO (tellimuse hind)- 1 kauba/teenuse tellimuse maksumus. Erinevus seisneb selles, et reeglina lähevad CPO-s arvesse kõik tellimused, ka tasumata.


CPM (kulu aastatuhande kohta) – kulu 1000 näitamise kohta – määratlus neile reklaamijatele, kes hoolivad reklaamisõnumi edastamisest lõppkasutajale, keskendumata samal ajal reklaamiklikkkidele ja maksavad ainult iga 1000 näitamise eest.


Valem: CPM = kuulutuse paigutamise kulu / potentsiaalsete kontaktide arv * 1000

CPI (installi hind)- mobiilirakenduse installimise maksumus. CPI arvutamine on kasulik reklaamijatele, kelle toode on mobiilirakendused. CPI mõõdab kulu rakenduse installimise kohta.


Ülaltoodud tingimused aitavad teil jälgida oma reklaamikampaaniate tõhusust, valida teie jaoks parimad reklaamimudelid ning kontrollida ja kohandada oma reklaamieelarvet.

Kasumi arvutamise tingimused ja valemid

Kui kulud on kokku arvutatud, tuleb iga ettevõtja jaoks kõige huvitavam osa – kasumi arvestamine. Altpoolt leiate enda jaoks valemid ja määratlused, millest saavad teie ustavad abilised.

Reklaamikulud müügile (A/S)- Reklaami efektiivsuse määramine. Lihtsa A/S-i valemi abil saate arvutada reklaamitava toote/teenuse kasumi, millest on maha arvatud kulud, mis kuluvad selle toote/teenuse toetamiseks. Näitaja arvutatakse reeglina aastase perioodi või ettevõtte aruandeperioodi kohta.


Reklaamikulude tasuvus (ROAS)- määratlus, mis aitab meil arvutada, kui palju kasumit saite reklaamikampaaniatest. Näiteks teenisite reklaamist 100 000 rubla kasumit, kulutades samal ajal reklaamile 30 000 rubla. Arvestame: 100 000/30 000 = 3,3 rubla. saite igalt kulutatud reklaamilt 1 rubla.


Valem: ROAS = kasum/kulu reklaamikanalites


ROI (investeeringutasuvus) ja ROMI (turundusinvesteeringu tasuvus) erinevad ROAS-ist kuluosa suuruse poolest. ROMI-s (ROI) võetakse kuludena arvesse kõik turunduskulud, mitte ainult reklaamikanalite puhul (näiteks veebilehe loomine, displeireklaami jaoks uue loome väljatöötamine jne).


Valem: ROMI (ROI) = kasum/turunduskulud


Reklaamikulud marginaalini (A/M)- veel üks määratlus, mis aitab hinnata reklaami kasumlikkust, kuid mitte kulusid kasumi suhtes, vaid kulusid kasumi suhtes, millest on maha arvatud toote / teenuse maksumus, see tähendab investeeringu puhastasu.

EPC (kasum klõpsu kohta)- CPC indikaatoriga sarnane indikaator, erinevus seisneb selles, et CPC on kliki hind ja EPC on kasum 100 või 1000 kliki pealt.


Valem: EPS = (kasum/klikkide arv) * 100 (või 1000)

LTV (eluaegne väärtus)- see on ettevõtte kogukasum, mis on saadud ühelt kliendilt kogu temaga töötamise aja eest. Näitaja annab selge ülevaate investeeringutasuvusest meelitatud kliendi kohta.


Valem: LTV = tulu 1 kliendilt kogu koostööperioodi jooksul - kliendi meelitamise ja hoidmise kulu.

KPI on põhinäitaja, mis võimaldab hinnata töö tulemuslikkust eesmärkide saavutamiseks. KPI määratakse individuaalselt koos spetsialisti ja reklaamiandjaga vastavalt kehtivatele ja soovitud näitajatele.

Selles artiklis oleme püüdnud võimalikult palju rääkida Interneti-turunduses kasutatavatest põhiterminitest ja valemitest, et saaksite hinnata oma reklaamikampaaniate hetkeolukorda, samuti mõistate turundusspetsialistide keelt. Kõrged hinded teile!


Varsti näeme!

Paljud veebiturundajad seisavad sageli silmitsi vajadusega arvutada erinevat tüüpi reklaamide kliki hind. Mis on CPC? See lühend inglise keeles kõlab nagu (CPC) Cost Per Click – hind per click. Milleks see mõeldud on? CPC arvutamine aitab meil määrata kliki hinna, mis on üks olulisi näitajaid, mis mõjutab reklaamiallika kui terviku tõhusust.

Tegelikult on kliki maksumuse arvutamine väga lihtne toiming, kus piisab, kui on teada reklaammaterjalide paigutamise maksumus ja neile tehtud klikkide arv. Lihtsamalt öeldes näeb CPC arvutamise valem välja järgmine:

Nüüd ei tohiks teil tekkida küsimust, kuidas CPC-d arvutada. Tuleb mõista, miks on CPC näitaja nii oluline ja miks seda vaja on.

CPC arvutamise näited

Tulemuse fikseerimiseks peate arvutustes harjutama. Kõiki arvutusi saate ülaltoodud kalkulaatorist kontrollida, et veenduda nende õigsuses.

Niisiis, näide nr 1: Kujutagem ette, et panite saidile bänneri 6500 rubla eest kuus. Viimase kuu jooksul saite sellelt bännerilt oma saidile 532 klikki. Arvutame selle bänneri kliki keskmise kulu:

CPC = 6500 rubla / 532 klikki.
CPC = 12,22 rubla 1 klõpsu eest.

Kokkuvõttes tegime CPC arvutamise valemi abil kindlaks, et sellel bänneril tehtud klõps maksis keskmiselt 12,22 rubla. Mis te arvate, kas see on hea hind või mitte?

Selle tulemuse üle mõeldes kaaluge teist näidet: postitasite kuulutuse sotsiaalvõrgustikku Vkontakte. Maksate 5,12 dollarit 1000 reklaami näitamise eest. Pärast 25 000 näitamist klõpsas reklaamil 14 inimest. Arvutame selle reklaami klikkide maksumuse:

Nagu näete, ei ole meil selle kuulutuse paigutamise lõplikku maksumust, kuid on mitmeid näitajaid, mis aitavad meil seda kindlaks teha. Selline kontseptsioon on olemas. Kasutame seda reklaamikulude määramiseks.

Nagu näete, on kliki hind veelgi madalam. Aga vastame järgmisele küsimusele:

CPC mõõdik – kas saate sellele keskenduda?

CPC on iseenesest võimas tööriist reklaamikampaaniate hindamiseks. Klikid 3, 7, 10 rubla eest – odavad, lahedad ja imelised. Ja kõik oleks hästi, aga mis siis, kui need klikid polegi teie sihtrühm, vaid juhuslikud kasutajad, kes ei pruugi teie reklaamidest isegi huvitatud olla? Selgub, et tõelise sihitud kliki hind kasvab. Seega tõuseb ka CPC, sest valed üleminekud jäävad ära. Mida teha?

Siin tuleb mängu mõiste „ ” või tegevus. Sihttoimingud on järgmised:

  • tagasiside vormi täitmine;
  • helistama;
  • tagasihelistamiskorraldus;
  • kaupade ostmine;
  • konkreetse lehe külastamine;
  • hinnakirja allalaadimine jne.

Kui teie reklaamidel tehtud klikid viivad sihitud toiminguteni, st konversioonideni, siis olete saavutanud oma sihtrühma ja teie CPC mõjutab otseselt teie ROI-d. Õigesti pühkides saate aru reklaamikanali tegelikust tõhususest.

Nii tegime kindlaks, et kliki hind mõjutab reklaamikampaania maksumust. Mida madalam on CPC, seda parem, eriti kui need klikid toovad konversiooni. Ärge unustage, kuidas CPC õigesti arvutada - see aitab teid teie töös.

CPC veebireklaamides

Mis on CPC reklaamis - see küsimus huvitab kindlasti veebihaldurit, kes seisab silmitsi vajadusega oma saiti esimest korda raha teenida. Mõiste "CPC" on lühend ingliskeelsest väljendist "Cost Per Click", mis tähendab "kliki hind". Teisisõnu, CPC on raha, mille reklaamija maksab külastaja ülekande eest selle veebiressursi omanikule, millele link või bänner on paigutatud.

See on huvitav! Me ei saa öelda CPC kohta, et see on hea viis noorte saitide või ajaveebi raha teenimiseks. Pidage meeles, et kliki hind on tavaliselt paar senti. Kindla sissetuleku saamiseks peab teil olema suure liiklusega veebiressurss.

Rohkem videoid meie kanalil – õppige SEMANTICA abil internetiturundust

Mis määrab keskmise CPC

Kliki hinda mõjutavad mitmed kriteeriumid. Kõige olulisem tegur on saidi teema. Investeerimisele, rahandusele, ehitusele jne pühendatud äriprojektid toovad nende omanikele palju rohkem kasumit kui meelelahutus- või "naissoost" saidid. Lisaks veebisaidi temaatilisele seotusele mõjutavad CPC indikaatorit järgmised kriteeriumid:

  • kellaajad;
  • Interneti-kasutaja geograafiline asukoht;
  • võtmefraas;
  • veebiressursi autoriteet süsteemis.
.

Mida CPC-reklaam reklaamijale ja veebihaldurile toob?

Seda reklaamitööriista kasutades saab reklaamija järgmisi eeliseid:

  • paindliku eelarvejaotuse võimalus;
  • reklaamikampaania saab igal ajal peatada;
  • tasutakse ainult tegelike üleminekute eest reklaamitavale saidile;
  • Reklaamikampaania efektiivsust on võimalik kiiresti hinnata.

Tuleb meeles pidada, et kontekstuaalsed reklaamivõrgustikud seavad aktsepteeritud saitidele teatud nõuded. Esiteks peab veebiressurss vastama sidusprogrammi reeglitele ega tohi rikkuda seaduse nõudeid. Piirangud saab määrata ka saidi liiklusele selle teema kohta. Hasartmängude, farmakoloogia jne saidid kuuluvad tavaliselt keelatud kategooriasse.

Saidi sissetulek ei sõltu ainult kliki maksumusest, vaid ka CTR väärtusest (külastajate üleminekute arv 1000 reklaami näitamise kohta). CTR-i parandamiseks võite katsetada reklaamiüksuste paigutust ja nende visuaalseid omadusi.

Kui plaanite korraldada Internetis kontekstuaalset või displeireklaami, pakuvad reklaamijad nendele ettevõtetele teatud eelarve. Seetõttu tahavad nad näha, kuhu nende raha kulutatakse.
Veelgi olulisem on reklaamija jaoks aru saada, kuidas kõige paremini reklaamikampaaniasse investeerida, et see oleks võimalikult efektiivne, raha kulutaks säästlikult ja kasutajaid saidile maksimaalselt meelitataks.
Läbiviidud reklaamikampaaniate aruannete ja nende planeerimise mõistmiseks on reklaamistrateegiate mõõtmiseks sellised parameetrid nagu CPM, CTR ja CPC näitajad.
CPM ja CPC on hinnamudelite professionaalsed terminid, veebireklaamide maksevõimalused. CTR on Internetis reklaamimise tõhususe näitaja.

Mis on CPM?

CPM ("cost Per Thousand Impression" või "cost per mile") on veebireklaamide näitaja, mis näitab hinda 1000 bänneri näitamise või

reklaamid. See tähendab, kui palju täpselt reklaamija maksab selle saidi omanikule, kuhu bänner või reklaam peaks paigutama, et reklaami näidataks sihtrühmale 1000 korda.
CPM-indikaatori omadused:

  • Iga näitamine loetakse ja tehakse kokkuvõte. Kas kasutaja soovib klõpsata reklaamil ja järgida linki reklaamija saidile – garantiid pole.
  • Kui maksate näitamiste eest, on klikid tasuta.
  • Võimalus kuvada reklaami ainult sihtrühma ees, olles eelnevalt uurinud saidi külastatavust. Kui platvormi sait eeldab võimalust koguda külastajate kohta andmeid (näiteks sugu, vanus, elukutse, geograafia registreerimisel), saab tööandja määrata parameetrid, mille järgi tema reklaami näidatakse ainult kõige lootustandvamatele külastajatele. tema vaatevinklist. See tähendab, et eelarvet kulutatakse ratsionaalsemalt.
  • Näitamiste eest makseviisi valimisel peaksite arvestama publiku aktiivsusega doonori saidil. Mida aktiivsemad on kasutajad, seda sagedamini näidatakse neile sama reklaami, seetõttu kulub raha kiiremini ja “vaatajate” haare on väiksem.

Mis on CPS?

CPC ("kliki hind") on iga reklaamil tehtud kliki hind koos sellele järgneva kasutaja üleminekuga reklaamija veebisaidile.
CPC indikaatori omadused:

  • 90%, klõpsavad tõeliselt huvitatud kasutajad reklaamiplokil. Ja see tähendab, et klikkide eest maksmine võimaldab hankida lojaalsemat vaatajaskonda.
  • iga saidi kasutajate külastuse eest tasumisel on alati oht seda võimalust kuritarvitada (näiteks konkurentide eelarve tühi "klõpsamine"). Enamik annetussaite kaitseb selliste juhtumite eest reklaamijate raha (blokeerivad raha, kui sama kasutaja on reklaamist liiga "huvitatud", kuid jõudeoleva uudishimu probleemi pole veel keegi suutnud lahendada.
  • kliki eest makstes pakuvad doonorsaidid statistilist teavet iga reklaamilingil klõpsanud kasutaja kohta. Seega on reklaamiandjal võimalus aru saada, milline sihtrühm on tema reklaamist huvitatud. Loomulikult piirduvad statistilised andmed ainult selle teabega, mille iga kasutaja on enda kohta saidile jätnud.

Mis on CTR?

CTR ("click-through ratio" või "click through rate") on protsent annetava saidi kasutajate reklaamidel, bänneritel, teaseritel või tekstilinkidel tehtud klikkide koguarvust nende näitamiste arvust. Mida kõrgem see näitaja, seda paljulubavam on reklaamiplatvorm.
CTR on hinnang reklaamikampaania kui terviku, iga doonorsaidi ja iga reklaami efektiivsusele eraldi.
Teades iga üksiku reklaamiplatvormi CTR-i (mida kasutajad seal sagedamini teevad - vaatavad või klõpsavad), saate arvutada kulud, koostada esialgse reklaamihinnangu ja otsustada hinnamudeli üle.

Lingid

See on selleteemalise entsüklopeedilise artikli tünnak. Projekti arendamisse saate panustada, täiustades ja täiendades väljaande teksti vastavalt projekti reeglitele. Leiad kasutusjuhendi

Sageli juhinduvad inimesed pakkumise – kliki hinna – tegemisel intuitsioonist. See kehtib ka klõpsu hinna määramisel Yandex Directis ja Google Adwordsis ning üldiselt kõigis reklaamisüsteemides.

Selle tulemuseks on selline dialoog:

— Kliki eest saame maksta mitte rohkem kui 30 rubla.
- Miks 30 rubla? Miks mitte 130?
— Ma ei tea, ma arvan, et see on normaalne hind.

Kliki hinna arvutamiseks vajate järgmisi algparameetreid:

Selliste arvutustega kaldume alati halvema poole – kasutame veidi kõrgemat kulutaset või veidi väiksemat eeldatavat müüginumbrit.

  • Puhaskasum ühelt tellimuselt omahinna ja kauba hinna vahena. Selle näitaja arvutamisel võtke arvesse keeldumisi ja tellimuste tagastamisi.
  • Uuritava saidi konversioon on ostu sooritanud külastajate suhe saidi külastajate koguarvusse.
    Kui see väärtus pole veel teada, siis saate otsida oma valdkonna keskmisi statistilisi näitajaid, näiteks veebipoe jaoks 2%, maandumislehe kohta 4%. Tuleb meeles pidada, et siinne viga võib tulemust oluliselt mõjutada.

Kliki hinna arvutamise valem:

Vaatame näidet:

  • Ühe tellimuse puhaskasum on 250 rubla
  • Poe konversioon – 1,5%

Arvutame kliki hinna järgmise valemi abil:

CPC = puhaskasum * konversioon / 100.

Seetõttu saame: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubla 75 kopikat.

See on maksimaalne lubatud kliki hind, mille juures on teie kasumlikkus 0%. Vähendage oma kliki hinda N protsendi võrra. Need protsendid on teie hinnanguline kasum.

Selle hinnaga liiklust ei toimu...

Võib tekkida küsimus, mida teha sellise klikihinnaga, sest sellise kursiga ei toimu liiklust näiteks Yandex Directile?

  • Kasumlikkuse suurendamine
    Saate suurendada kaupade juurdehindlust, muuta sortimenti, vähendada kulusid jne.
  • Upsells
    Tellimuse kinnitamisel müüge edasi saidil ja telefoni teel. Tegelikult on see üks viise kasumlikkuse suurendamiseks.
  • Suurendage veebisaidi konversiooni
    Töötage liidesega, testige vidinaid, pakkuge kliendituge, pakkuge kaupu hea hinnaga…
  • Otsige odavat või tasuta liiklust, mille juures määratud konversiooniväärtus salvestatakse.
  • Ärge unustage kliente, kes on juba ostnud. Või ei ostnud. Tehke kordusmüüke, kasutage e-posti teel saadavaid uudiskirju, helistage ja tuletage end meelde. Üldiselt töötage kliendibaasiga.

Oluline punkt. Kliki hind arvutatakse igale reklaamikanalile ja igale reklaamikanalisisesele tööriistale eraldi. Kuna saidi teisendamine Yandex Directi otsingukampaania jaoks Yandex Directi YAN reklaamivõrgu jaoks,