Milyen a cpc. Mi az a CPC és mi a számítási képlet? Google AdWords Átlagos CPC iparág szerint

Mint bármelyikben szakmai tevékenység, az internetes marketingben sok olyan kifejezés és meghatározás létezik, amelyek segítenek a szakembereknek gyorsan eligazodni a munkájukban, számításokat végezni és promóciós elemzéseket végezni. A tapasztalatlan felhasználók számára sok kifejezés nem mindig nyilvánvaló, ezért mai cikkünkben megfejtjük az internetes marketingszakemberek alapvető definícióit, képleteit, és elmondjuk, hol lehet és érdemes ezeket alkalmazni.


Az Ön kényelme érdekében cikkünket blokkokra osztottuk:

Költségszámítási feltételek és képletek


Most pedig mutassuk be a feltételeket:


CTR (átkattintási arány)- a hirdetések átkattintási aránya. A kattintások számának és a hirdetésmegjelenítések számának százalékában számítva. A CTR határozza meg a hatékonyságot reklámkampány.


Képlet: CTR = (kattintások/megjelenítések)*100%

CPC (költségperkattintson) – az a költség, amelyet a hirdető fizet a hirdetésre leadott kattintásért, majd a webhelyre való későbbi áttéréssel. A CPC segít nekünk egy hirdetési kampány hatékonyságának értékelésében, valamint az ajánlatok módosításában. Számos tényező befolyásolja a CPC-arányt – maga a hirdetés, annak minőségi mutatója (СR), a megjelenítési régió, az idő, a versenytársak, akik ugyanazokra a kulcsszavakra jelenítenek meg hirdetéseket.


CPA (költségperakció)– a hirdető weboldalán végrehajtott művelet költsége. Ebben az esetben a hirdető maga dönti el, hogy mit fogad el hasznos cselekvésnek. Ez lehet „A kapcsolatfelvételi oldal felkeresése” vagy „Űrlap beküldése”. Visszacsatolás". Ezt a kifejezést definiálni is lehet CPL (költségpervezet) a költsége lehetséges ügyfél akik elhagyták kapcsolataikat vagy más kényelmes módon felvették a kapcsolatot a hirdetővel.



A hasznos műveletek helyes nyomon követéséhez be kell állítania egy célt a Google Analytics rendszerben vagy egy másik elemző rendszerben, ahol a rendszer számolja az adatokat.


Vannak olyan szolgáltatások is a CPA-mutató automatikus kiszámítására, mint például a K-50, a Roistat és mások.

CPS (költségeladásonként) - 1 fizetett áru/szolgáltatás hirdetési forrásból történő megrendelésének költsége. A CPS-számítás kényelmes az online fizetéssel rendelkező online áruházak számára. A többihez CRM-integrációval ellátott, teljes körű analitikai rendszerre van szükség. A CPS segít Önnek módosítani hirdetési költségkeretét, valamint növelni annak hatékonyságát.

CPO (rendelésenkénti költség)- 1 áru/szolgáltatás rendelés költsége. A különbség az, hogy a CPO-ban általában minden rendelést figyelembe vesznek, beleértve a ki nem fizetetteket is.


CPM (Cost per Millenium) – 1000 megjelenítésenkénti költség – ez azoknak a hirdetőknek a definíciója, akiknek fontos, hogy hirdetési üzenetet küldjenek el a végfelhasználónak, miközben nem a hirdetésekre kattintanak, és csak minden 1000 megjelenítés után fizetnek.


Képlet: CPM = hirdetés feladásának költsége / leendő kapcsolattartók száma * 1000

CPI (telepítésenkénti költség)- a mobilalkalmazás telepítésének költsége. A CPI kiszámítása hasznos azoknak a hirdetőknek, akiknek termékük mobilalkalmazások. A CPI az alkalmazástelepítésenkénti költséget méri.


A fenti feltételek segítenek nyomon követni hirdetési kampányai hatékonyságát, kiválasztani az Ön számára legjobb promóciós modelleket, valamint szabályozni és módosítani hirdetési költségkeretét.

A nyereség kiszámításának feltételei és képletei

A költségek kiszámításakor minden vállalkozó számára a legérdekesebb rész jön - a nyereség kiszámítása. Az alábbiakban olyan képleteket és definíciókat találhat magának, amelyek hűséges segítőivé válnak.

Hirdetési költségek az értékesítéshez (A/S)- A reklámozás hatékonyságának meghatározása. Egy egyszerű A/S képlet segítségével kiszámíthatja a reklámozott termékből/szolgáltatásból származó nyereséget, levonva a termék/szolgáltatás támogatására fordított költségeket. A mutatót általában az éves időszakra vagy a társaság beszámolási időszakára számítják ki.


Hirdetési kiadások megtérülése (ROAS)- egy definíció, amely segít kiszámítani, hogy mekkora nyereséget ért el a hirdetési kampányokból. Például 100 000 rubelt profitált a reklámozásból, miközben 30 000 rubelt költött reklámra. Úgy gondoljuk: 100 000/30 000 = 3,3 rubel. kaptál minden elköltött 1 rubelt reklámra.


Képlet: ROAS = nyereség/kiadás a hirdetési csatornákon


ROI (befektetés megtérülése)és ROMI (marketingbefektetés megtérülése) eltérnek a ROAS-tól a költségrész nagyságával. A ROMI (ROI) minden marketingköltséget tartalmaz, nem csak a hirdetési csatornákat (például weboldal készítés, új kreatív kidolgozása vizuális hirdetéshez stb.) költségként.


Képlet: ROMI (ROI) = profit/marketing kiadások


Hirdetési költségek a haszonkulcshoz (A/M)- egy másik definíció, amely segít értékelni a reklámozás jövedelmezőségét, de nem a költségeket a nyereséghez viszonyítva, hanem a költségeket a nyereséghez viszonyítva, mínusz a termék / szolgáltatás költsége, azaz a befektetés nettó megtérülése.

EPC (kattintásonkénti bevétel)- a CPC mutatóhoz hasonló mutató, a különbség az, hogy a CPC a kattintásonkénti költség, az EPC pedig a 100 vagy 1000 kattintásból származó nyereség.


Képlet: EPS = (termelt nyereség/kattintások száma) * 100 (vagy 1000)

LTV (élettartam)- ez a vállalat teljes nyeresége, amelyet egy ügyféltől kapott a vele való munkavégzés teljes idejére. A mutató világos képet ad a befektetés megtérüléséről egy vonzott ügyfélre vetítve.


Képlet: LTV = 1 ügyfél bevétele az együttműködés teljes időtartamára - az ügyfél vonzásának és megtartásának költsége.

KPI- ez kulcs mutató, amely lehetővé teszi a munka eredményességének értékelését a célok elérése érdekében. A KPI-t a szakemberrel és a hirdetővel egyénileg határozzák meg, az aktuális és kívánt mutatóknak megfelelően.

Ebben a cikkben igyekeztünk minél többet elmesélni az internetes marketingben használt alapfogalmakról, képletekről, hogy Ön értékelhesse reklámkampányai aktuális helyzetét, valamint megértse a marketinges szakemberek nyelvezetét. Magas pontszámokat neked!


Hamarosan találkozunk!

Sok online marketingszakember gyakran szembesül azzal, hogy ki kell számítania a kattintásonkénti költséget a különböző típusú hirdetésekhez. Mi az a CPC? Ez a rövidítés angolul úgy hangzik, hogy (CPC) Cost Per Click – kattintásonkénti költség. Mire való? A CPC-számítás segít meghatározni a kattintásonkénti költséget, amely az egyik fontos mutató, amely a hirdetési forrás egészének hatékonyságát befolyásolja.

Valójában egy kattintás költségének kiszámítása egy nagyon egyszerű művelet, ahol elegendő tudni a reklámanyagok elhelyezésének költségét és a rájuk leadott kattintások számát. Egyszerűen fogalmazva, a CPC számítási képlete így néz ki:

Most már nem lehet kérdés, hogyan kell kiszámítani a CPC-t. Meg kell érteni, miért olyan fontos a CPC-mutató, és miért van rá szükség.

Példák a CPC kiszámítására

Az eredmény rögzítéséhez gyakorolnia kell a számításokat. A fenti számológépen ellenőrizheti a számítások helyességét.

Így, példa #1: Képzeljük el, hogy havi 6500 rubelért bannert helyezett el az oldalon. Az elmúlt hónapban 532 kattintást kapott erről a szalaghirdetésről a webhelyére. Számítsuk ki egy kattintás átlagos költségét ezen a szalaghirdetésen:

CPC = 6500 rubel / 532 kattintás.
CPC = 12,22 rubel 1 kattintásért.

Összességében a CPC számítási képlet segítségével megállapítottuk, hogy egy kattintás erre a szalaghirdetésre átlagosan 12,22 rubelbe került. Mit gondoltok, jó az ár vagy sem?

Miközben ezen az eredményen gondolkodik, vegye figyelembe a második példát: hirdetést adott el közösségi háló Kapcsolatban áll. 1000 hirdetésmegjelenítésért 5,12 USD-t kell fizetnie. 25 000 megjelenítés után 14-en kattintottak a hirdetésre. Számítsuk ki a hirdetésre leadott kattintások költségét:

Amint látja, a hirdetés elhelyezésének végső költségét nem tudjuk meg, de számos mutató segít meghatározni ezt. Van ilyen koncepció. Ezt használjuk a reklámköltség meghatározására.

Mint látható, a kattintásonkénti költség még alacsonyabb. De válaszoljunk a következő kérdésre:

CPC-mutató – tud rá koncentrálni?

A CPC önmagában is hatékony eszköz a hirdetési kampányok értékeléséhez. Kattintások 3, 7, 10 rubelért - olcsó, hűvös és csodálatos. És minden rendben is lenne, de mi van akkor, ha nem ezek a kattintások a célközönséged, hanem véletlenszerű felhasználók, akiket esetleg nem is érdekelnek a hirdetéseid? Kiderült, hogy a valódi, célzott kattintások ára nő. Így a CPC is nő, mert a helytelen átmenetek megszűnnek. Mit kell tenni?

Itt jön képbe a „ ” vagy a cselekvés fogalma. A célzott tevékenységek a következők:

  • a visszajelzési űrlap kitöltése;
  • hívás;
  • visszahívási parancs;
  • áruk vásárlása;
  • egy adott oldal meglátogatása;
  • árlista letöltése stb.

Ha a hirdetéseire leadott kattintások célzott műveletekhez, azaz konverziókhoz vezetnek, akkor elérte a célközönséget, és a CPC közvetlenül befolyásolja a ROI-t. A helyes elhúzással megértheti a hirdetési csatorna valódi hatékonyságát.

Így határoztuk meg, hogy a kattintásonkénti költség befolyásolja a hirdetési kampány költségeit. Minél alacsonyabb a CPC, annál jobb, különösen, ha ezek a kattintások konverziót eredményeznek. Ne felejtse el helyesen kiszámítani a CPC-t - ez segít a munkájában.

CPC az online hirdetésben

Mi az a CPC a hirdetésben – ez a kérdés minden bizonnyal érdekelni fogja azokat a webmestereket, akik először szembesülnek azzal, hogy bevételt szerezzenek webhelyével. A „CPC” kifejezés az angol „Cost Per Click” kifejezés rövidítése, ami „kattintásonkénti költséget” jelent. Más szóval, a CPC az a pénz, amelyet a hirdető fizet a látogatónak a linket vagy szalaghirdetést elhelyező webes erőforrás tulajdonosának történő átutalásáért.

Ez érdekes! A CPC-ről nem mondhatjuk, hogy jó módja annak, hogy bevételt szerezzenek fiatal webhelyekről vagy blogokról. Ne feledje, hogy a kattintásonkénti költség általában néhány cent. Ahhoz, hogy szilárd bevételhez jusson, nagy forgalommal rendelkező webes erőforrásra van szüksége.

Még több videó a csatornánkon – tanulja meg az internetes marketinget a SEMANTICA segítségével

Mi határozza meg az átlagos CPC-t

Számos kritérium befolyásolja a kattintásonkénti költséget. A legfontosabb tényező az oldal témája. A befektetésekre, pénzügyekre, építkezésekre stb. szánt kereskedelmi projektek sokkal több hasznot hoznak tulajdonosaiknak, mint a szórakoztató vagy "női" oldalak. A CPC-mutatót a weboldal tematikus hovatartozásán túlmenően a következő kritériumok befolyásolják:

  • napszakok;
  • az internetfelhasználó földrajzi elhelyezkedése;
  • kulcsmondat;
  • a webes erőforrás jogosultsága a rendszerben.
.

Mit hoz a CPC-hirdetés a hirdetőnek és a webmesternek?

Ezzel a promóciós eszközzel a hirdető a következő előnyökben részesül:

  • rugalmas költségvetési elosztás lehetősége;
  • a reklámkampány bármikor leállítható;
  • fizetés csak a hirdetett webhelyre való tényleges áttérésért történik;
  • Gyorsan értékelhető egy reklámkampány hatékonysága.

Figyelembe kell venni, hogy a hálózatok kontextuális reklámozás bizonyos követelményeket támasztanak az elfogadott helyszínekkel kapcsolatban. Először is, egy webes forrásnak meg kell felelnie a társult program szabályainak, és nem sértheti meg a törvényi előírásokat. Korlátozások is beállíthatók a webhely forgalmára, annak tárgyára vonatkozóan. A szerencsejátékkal, gyógyszerészettel stb. foglalkozó oldalak általában a „tiltott” kategóriába esnek.

Az oldal bevétele nem csak egy kattintás költségétől függ, hanem a CTR értéktől is (az 1000 hirdetésmegjelenítésre jutó látogatói átállások száma). A CTR javítása érdekében kísérletezhet a hirdetési egységek elhelyezésével és vizuális jellemzőivel.

Amikor kontextuális vagy vizuális reklámozást terveznek az interneten, a hirdetők bizonyos költségvetést biztosítanak ezeknek a cégeknek. Ezért látni akarják, hová költik el a pénzüket.
A hirdető számára még fontosabb, hogy megértse, hogyan lehet a legjobban befektetni egy reklámkampányba, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen, a pénzt gazdaságosan költsék el, és a felhasználókat maximálisan vonzza az oldal.
A lebonyolított reklámkampányokról szóló jelentések, valamint azok tervezésének megértéséhez a hirdetési stratégiák mérésére olyan paraméterek állnak rendelkezésre, mint a CPM, CTR és CPC mutatók.
A CPM és a CPC professzionális kifejezések az árazási modellekre, az online hirdetések fizetési lehetőségeire. A CTR az internetes hirdetések hatékonyságának mutatója.

Mi az a CPM?

A CPM ("cost Per Thousand Impression" vagy "cost per mile") egy mutató az online hirdetésekben, amely az 1000 szalaghirdetés-megjelenítésenkénti költséget, ill.

hirdetéseket. Vagyis pontosan mennyi pénzt fizet a hirdető annak az oldalnak a tulajdonosának, ahol a bannert vagy hirdetést el kell helyezni, hogy a hirdetés 1000-szer megjelenjen a célközönség számára.
A CPM-mutató jellemzői:

  • Minden megjelenítést megszámolunk és összegzünk. Hogy a felhasználó rá akar-e kattintani a hirdetésre, és követni akarja-e a hirdető webhelyére mutató hivatkozást – erre nincs garancia.
  • Ha a megjelenítésekért fizet, a kattintások ingyenesek.
  • Lehetőség a reklám kizárólag a célközönség előtt történő megjelenítésére, előzetesen tanulmányozva az oldal látogatottságát. Ha a platformoldal feltételezi a látogatókról adatok gyűjtésének lehetőségét (például nem, életkor, szakma, földrajzi elhelyezkedés a regisztrációkor), akkor a munkáltató beállíthat olyan paramétereket, amelyek szerint hirdetése csak a legígéretesebb látogatóknak jelenik meg. az ő szemszögéből. Ez azt jelenti, hogy a költségvetést ésszerűbben költik el.
  • A megjelenítések fizetési módjának kiválasztásakor figyelembe kell vennie a közönség aktivitását az adományozó oldalon. Minél aktívabbak a felhasználók, annál gyakrabban jelenik meg számukra ugyanaz a hirdetés, így gyorsabban költik el a pénzt, és kisebb a „nézők” elérése.

Mi az a CPS?

A CPC ("kattintásonkénti költség") a hirdetésre leadott minden egyes kattintás költsége, a felhasználónak a hirdető webhelyére való ezt követő áttérésével együtt.
A CPC-mutató jellemzői:

  • 90%-ban az igazán érdeklődő felhasználók a hirdetésblokkra kattintanak. Ez pedig azt jelenti, hogy a kattintásokért fizetve hűségesebb közönséget szerezhet.
  • amikor fizet a felhasználók minden egyes látogatásáért a webhelyen, mindig fennáll a lehetőséggel való visszaélés veszélye (például a versenytársak üres „kattintása” a költségvetésre). A legtöbb adományozó oldal megvédi a hirdetők pénzét az ilyen esetektől (blokkolnak forrásokat, ha ugyanaz a felhasználó túlságosan "érdekel" a reklámozásban), de a tétlen kíváncsiság problémáját még senkinek nem sikerült megoldania.
  • kattintásonkénti fizetéskor az adományozó oldalak statisztikai információkat szolgáltatnak minden olyan felhasználóról, aki egy hirdetési linkre kattintott. Így a hirdetőnek lehetősége van megérteni, melyik közönséget érdekli a reklámja. A statisztikai adatok természetesen csak azokra az információkra korlátozódnak, amelyeket az egyes felhasználók magukról az oldalon hagytak.

Mi az a CTR?

A CTR ("átkattintási arány" vagy "átkattintási arány") az adományozó webhely felhasználói által a hirdetésekre, bannerekre, kedvcsinálókra vagy szöveges linkekre leadott kattintások teljes számának százalékos aránya a megjelenítéseik számához viszonyítva. Minél magasabb ez a mutató, annál ígéretesebb a hirdetési platform.
A CTR egy hirdetési kampány egészének, minden adományozó oldalnak és minden hirdetésnek külön-külön értékelése.
Az egyes hirdetési platformok CTR-jének ismeretében (amit a felhasználók gyakrabban csinálnak - néznek vagy kattintanak), kiszámíthatja a költségeket, elkészítheti az előzetes hirdetési becslést, és dönthet az árazási modellről.

Linkek

Ez egy enciklopédikus cikk csonkja ebben a témában. A projekt kidolgozásához hozzájárulhat a kiadvány szövegének a projekt szabályainak megfelelő javításával, kiegészítésével. A használati útmutatót megtalálod

A kattintásonkénti költség licitálása során az embereket gyakran az intuíció vezérli. Ez vonatkozik a kattintás költségének beállítására is a Yandex Directben és a Google Adwordsben, és általában minden hirdetési rendszerben.

Ennek eredménye egy ilyen párbeszéd:

— Kattintásonként legfeljebb 30 rubelt fizethetünk.
- Miért 30 rubel? Miért nem 130?
– Nem tudom, szerintem ez normális ár.

A kattintásonkénti költség kiszámításához a következő kezdeti paraméterekre van szükség:

Az ilyen számításoknál mindig a rosszabbra hajlunk - valamivel magasabb költségszintet vagy valamivel alacsonyabb várható eladási számot alkalmazunk.

  • Egy megrendelésből származó nettó nyereség az önköltségi ár és az áru árának különbözeteként. Ennek a mutatónak a kiszámításakor vegye figyelembe a visszautasításokat és a rendelések visszaküldését.
  • A vizsgált webhely konverziója a vásárlást végző látogatók aránya az oldal látogatóinak teljes számához viszonyítva.
    Ha ez az érték még nem ismert, akkor kereshet átlagokat statisztika az Ön iparága számára, például egy online áruház esetében 2%, egy céloldal esetében 4%. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a hiba nagyban befolyásolhatja az eredményt.

A kattintás költségének kiszámításának képlete:

Nézzünk egy példát:

  • Egy megrendelésből származó nettó nyereség 250 rubel
  • Bolti konverzió – 1,5%

A kattintásonkénti költséget a következő képlet alapján számítjuk ki:

CPC = nettó nyereség * konverzió / 100.

Ezért a következőt kapjuk: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubel 75 kopekka.

Ez a maximálisan megengedhető kattintásonkénti költség, amelynél a jövedelmezőség 0% lesz. Csökkentse a kattintásonkénti költséget N százalékkal. Ezek a százalékok jelentik az Ön becsült nyereségét.

Ezen az áron nem lesz forgalom...

Felmerülhet a kérdés, hogy mit lehet kezdeni egy ilyen kattintási árral, mert ilyen árfolyam mellett nem lesz forgalom például a Yandex Direct felé?

  • Növelje a jövedelmezőséget
    Növelheti az áruk felárat, módosíthatja a választékot, csökkentheti a költségeket stb.
  • Feláras
    Viszonteladás az oldalon és telefonon a megrendelés visszaigazolásakor. Valójában ez a nyereségesség növelésének egyik módja.
  • Növelje a webhely konverzióját
    Dolgozzon a felületen, tesztelje a widgeteket, nyújtson ügyfélszolgálatot, árut kínáljon jó áron…
  • Keressen olcsó vagy ingyenes forgalmat, amelynél a megadott konverziós érték mentésre kerül.
  • Ne felejtsd el azokat a vásárlókat, akik már vásároltak. Vagy nem vásárolt. Végezzen ismételt eladásokat, használjon e-mailes hírleveleket, hívjon és emlékeztessen magáról. Általában dolgozzon az ügyfélbázissal.

Fontos szempont. A kattintásonkénti költséget minden hirdetési csatornára és a hirdetési csatornán belüli minden eszközre külön számítjuk ki. Mivel a webhelykonverzió a Yandex Direct keresési kampányhoz, a Yandex Direct YAN hirdetési hálózathoz,