Как е cpc. Какво е CPC и каква е формулата за изчисление? Средна CPC на Google AdWords по отрасъл

Както във всяка професионална дейност, в интернет маркетинга има много термини и определения, които помагат на специалистите бързо да се ориентират в работата си, да правят изчисления и да извършват анализи на промоцията. За потребители без опит много термини не винаги са очевидни, поради което в днешната ни статия ще дешифрираме основните дефиниции и формули на интернет търговците и ще ви кажем къде могат и трябва да бъдат приложени.


За ваше удобство разделихме нашата статия на блокове:

Условия и формули за изчисляване на разходите


Сега нека ви запознаем с условията:


CTR (честота на кликване)- честота на кликване на реклами. Изчислява се като процент от броя на кликванията към броя на рекламните импресии. CTR определя ефективността рекламна кампания.


Формула: CTR = (кликвания/импресии)*100%

CPC (ценаперщракнете) - цената, която рекламодателят плаща за кликване върху реклама с последващо преминаване към сайта. CPC ни помага да оценим ефективността на рекламната кампания, както и да коригираме офертите. Няколко фактора влияят на цената на кликване - самата реклама, нейният качествен рейтинг (СR), регион на показване, време, конкуренти, показващи реклами за същите ключови думи.


CPA (ценапердействие)– цената на действие в сайта на рекламодателя. В този случай рекламодателят сам решава какво да приеме като полезно действие. Това може да бъде „Посещение на страницата за контакти“ или „Изпращане на формуляр обратна връзка". Този термин може да се използва и за дефиниране CPL (ценаперводя)е цената за потенциален клиенткоито са оставили своите контакти или са се свързали с рекламодателя по друг удобен начин.



За да проследите правилно полезните действия, трябва да зададете цел в Google Analytics или друга аналитична система, където ще се отчитат данните.


Има и услуги за автоматично изчисляване на показателя CPA - като K-50, Roistat и др.

CPS (ценаза продажба) - цената на 1 платена поръчка на стоки / услуги от рекламни източници. Изчисляването на CPS е удобно за онлайн магазини с онлайн плащане. За останалото е необходима система за анализ от край до край с интеграция на CRM. CPS ще ви помогне да коригирате рекламните си бюджети, както и да увеличите ефективността му.

CPO (цена на поръчка)- цена на 1 поръчка на стоки/услуги. Разликата е, че по правило всички поръчки, включително тези, които не са платени, се вземат предвид в CPO.


CPM (цена на хилядолетие) –цена на 1000 импресии, определение за онези рекламодатели, които се грижат за доставянето на рекламно съобщение до крайния потребител, като същевременно не се фокусират върху рекламните кликвания и плащат само на всеки 1000 импресии.


Формула: CPM = цена за поставяне на реклама / брой потенциални контакти * 1000

CPI (цена на инсталиране)- цената за инсталиране на мобилно приложение. Изчисляването на CPI е полезно за рекламодатели, чийто продукт са мобилни приложения. CPI измерва цената на инсталиране на приложение.


Горепосочените условия ще ви помогнат да следите ефективността на вашите рекламни кампании, да изберете най-добрите модели за промоция за вас, както и да контролирате и коригирате рекламния си бюджет.

Условия и формули за изчисляване на печалбата

Когато се калкулират разходите, идва най-интересната част за всеки предприемач – изчисляването на печалбата. По-долу ще намерите за себе си формули и определения, които ще станат ваши верни помощници.

Рекламни разходи към продажби (A/S)- Определяне на ефективността на рекламата. Използвайки проста A/S формула, можете да изчислите печалбата от популяризирания продукт/услуга минус разходите, които отиват за поддръжка на този продукт/услуга. По правило показателят се изчислява за годишния период или отчетния период на дружеството.


Възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS)- определение, което ни помага да изчислим колко печалба сте получили от рекламни кампании. Например, направихте печалба от 100 000 рубли от реклама, докато харчите 30 000 рубли за реклама. Ние считаме: 100 000/30 000 = 3,3 рубли. получавате от всяка изразходвана 1 рубла за реклама.


Формула: ROAS = печалба/разходи за рекламни канали


ROI (възвръщаемост на инвестицията)и ROMI (възвръщаемост на маркетинговата инвестиция)се различават от ROAS по размера на разходната част. ROMI (ROI) включва всички маркетингови разходи, а не само рекламни канали (например създаване на уебсайт, разработване на ново рекламно послание за дисплейна реклама и т.н.) като разходи.


Формула: ROMI (ROI) = печалба/маркетингови разходи


Рекламни разходи спрямо маржа (A/M)- друго определение, което помага да се оцени рентабилността на рекламата, но не разходите по отношение на печалбата, а разходите по отношение на печалбата, минус цената на продукта / услугата, тоест нетната възвръщаемост на инвестицията.

EPC (Печалби на щракване)- индикатор, подобен на индикатора CPC, разликата е, че CPC е цената на клик, а EPC е печалбата от 100 или 1000 клика.


Формула: EPS = (Генерирана печалба/Брой кликвания) * 100 (или 1000)

LTV (стойност през целия живот)- това е общата печалба на компанията, получена от един клиент за цялото време на работа с него. Индикаторът дава ясна представа за възвръщаемостта на инвестицията на привлечен клиент.


Формула: LTV = доход от 1 клиент за целия период на сътрудничество - разходите за привличане и задържане на клиент.

KPI- това е ключов индикатор, което ви позволява да оцените ефективността на работата за постигане на целите. KPI се определя индивидуално със специалиста и рекламодателя, в съответствие с текущите и желаните показатели.

В тази статия се опитахме да разкажем колкото е възможно повече за основните термини и формули, използвани в интернет маркетинга, за да можете да оцените текущото състояние на вашите рекламни кампании, както и да разберете езика на маркетинговите специалисти. Високи резултати за вас!


Ще се видим скоро!

Много онлайн търговци често се сблъскват с необходимостта да изчислят цената на клик за различни видове реклама. Какво е CPC? Това съкращение на английски звучи като (CPC) Cost Per Click - цена на клик. За какво е? Изчислението на CPC ще ни помогне да определим цената на клик, един от важните показатели, които влияят върху ефективността на рекламния източник като цяло.

Всъщност изчисляването на цената на един клик е много проста операция, при която е достатъчно да знаете цената на поставянето на рекламни материали и броя на кликванията върху тях. Просто казано, формулата за изчисляване на CPC изглежда така:

Сега не трябва да имате въпрос как да изчислите CPC. Необходимо е да се разбере защо индикаторът CPC е толкова важен и защо е необходим.

Примери за изчисляване на CPC

За да фиксирате резултата, трябва да се упражнявате в изчисленията. Можете да проверите всяко от изчисленията на калкулатора по-горе, за да се уверите, че са правилни.

Така, пример #1: Да си представим, че сте поставили банер на сайта за 6500 рубли на месец. През изминалия месец сте получили 532 кликвания от този банер към вашия сайт. Нека изчислим средната цена на клик върху този банер:

CPC = 6500 рубли / 532 кликвания.
CPC = 12,22 рубли за 1 клик.

Като цяло, използвайки формулата за изчисляване на CPC, ние определихме, че едно кликване върху този банер струва средно 12,22 рубли. Как мислите, добра ли е цената или не?

Докато мислите за този резултат, помислете за втория пример: пуснали сте реклама в социална мрежаВъв връзка с. Плащате $5,12 за 1000 рекламни импресии. След 25 000 импресии, 14 души са кликнали върху рекламата. Нека изчислим цената на кликовете върху тази реклама:

Както можете да видите, нямаме крайната цена за поставяне на тази реклама, но има редица показатели, които ще ни помогнат да определим това. Има такова понятие. Използваме го, за да определим цената на рекламата.

Както можете да видите, цената на клик е дори по-ниска. Но нека отговорим на следния въпрос:

Показател за CPC - можете ли да се съсредоточите върху него?

Сама по себе си CPC е мощен инструмент за оценка на рекламни кампании. Щраквания за 3, 7, 10 рубли - евтини, готини и прекрасни. И всичко би било наред, но какво ще стане, ако тези кликвания не са вашата целева аудитория, а случайни потребители, които може дори да не се интересуват от вашите реклами? Оказва се, че цената за реален, целеви клик расте. По този начин се увеличава и CPC, тъй като се елиминират неправилните преходи. Какво да правя?

Тук влиза в действие понятието „ “ или действие. Целевите действия са:

  • попълване на формата за обратна връзка;
  • повикване;
  • поръчка за обратно извикване;
  • покупка на стоки;
  • посещение на определена страница;
  • изтегляне на ценова листа и др.

Ако кликванията върху вашите реклами водят до насочени действия, т.е. реализации, тогава сте достигнали целевата си аудитория и вашата CPC пряко влияе върху възвръщаемостта на инвестициите ви. Като плъзнете правилно, можете да разберете истинската ефективност на рекламния канал.

Ето как установихме, че цената на клик влияе върху цената на рекламната кампания. Колкото по-ниска е CPC, толкова по-добре, особено ако тези кликвания преобразуват. Не забравяйте как да изчислите правилно CPC - това ще ви помогне в работата ви.

CPC в онлайн рекламата

Какво е CPC в рекламата - този въпрос със сигурност ще заинтересува уебмастър, който за първи път се сблъсква с необходимостта да монетизира сайта си. Терминът "CPC" е съкращение от английския израз "Cost Per Click", което означава "цена на клик". С други думи, CPC е парите, които рекламодателят плаща за прехвърлянето на посетителя към собственика на уеб ресурса, на който е поставена връзката или банера.

Това е интересно! Не можем да кажем за CPC, че е добър начин за монетизиране на млади сайтове или блогове. Имайте предвид, че цената на клик обикновено е няколко цента. За да получите солиден доход, трябва да имате уеб ресурс с много трафик.

Още видеоклипове в нашия канал - научете интернет маркетинг със SEMANTICA

Какво определя средната CPC

Има няколко критерия, които влияят върху цената на клик. Най-важният фактор е тематиката на сайта. Търговските проекти, посветени на инвестициите, финансите, строителството и т.н., носят на своите собственици много повече печалби от развлекателните или "женските" сайтове. В допълнение към тематичната принадлежност на сайта, върху показателя CPC влияят следните критерии:

  • Часове от деня;
  • географско местоположение на интернет потребителя;
  • ключова фраза;
  • авторитета на уеб ресурса в системата.
.

Какво носи CPC рекламирането на рекламодателя и уеб администратора?

Използвайки този инструмент за промоция, рекламодателят получава следните предимства:

  • възможност за гъвкаво разпределение на бюджета;
  • рекламната кампания може да бъде спряна по всяко време;
  • плащането се извършва само за действителни преходи към популяризирания сайт;
  • Възможно е бързо да се оцени ефективността на рекламната кампания.

Трябва да се има предвид, че мрежите контекстна рекламаналага определени изисквания по отношение на приетите обекти. На първо място, уеб ресурсът трябва да отговаря на правилата на партньорската програма и да не нарушава изискванията на закона. Ограничения могат да се поставят и върху трафика на сайта, спрямо неговата тематика. Сайтове за хазарт, фармакология и т.н. обикновено попадат в категорията „забранени“.

Доходите на сайта зависят не само от цената на едно кликване, но и от стойността на CTR (броят преходи на посетителите на 1000 рекламни импресии). За да подобрите CTR, можете да експериментирате с разположението на рекламните елементи и техните визуални характеристики.

Когато планират да организират контекстна или дисплейна реклама в Интернет, рекламодателите предоставят определен бюджет за тези компании. Следователно те искат да видят къде се харчат парите им.
Още по-важно за рекламодателя е да разбере как най-добре да инвестира в рекламна кампания, така че да бъде възможно най-ефективна, парите да се харчат икономично и потребителите да бъдат привлечени максимално към сайта.
За разбиране на отчетите за проведените рекламни кампании, както и тяхното планиране, има такива параметри за измерване на рекламни стратегии като CPM, CTR и CPC показатели.
CPM и CPC са професионални термини за модели на ценообразуване, опции за плащане за онлайн реклама. CTR е показател за ефективността на рекламата в интернет.

Какво е CPM?

CPM („цена на хиляда импресии“ или „цена на миля“) е показател в онлайн рекламата, указващ цената на 1000 импресии на банер или

реклами. Тоест точно колко пари ще плати рекламодателят на собственика на сайта, където трябва да бъде поставен банерът или рекламата, за да бъде показана рекламата на целевата аудитория 1000 пъти.
Характеристики на CPM-индикатора:

  • Всяка импресия се брои и обобщава. Дали потребителят иска да кликне върху рекламата и да последва връзката към сайта на рекламодателя – няма гаранции.
  • Когато плащате за импресии, кликовете са безплатни.
  • Възможност за показване на реклама изключително пред целевата аудитория, след предварително проучване на посещаемостта на сайта. Ако сайтът на платформата предполага възможност за събиране на данни за посетителите (например пол, възраст, професия, география към момента на регистрация), тогава работодателят може да зададе параметри, според които неговата реклама да се показва само на най-обещаващите посетители от негова гледна точка. Това означава, че бюджетът ще се изразходва по-рационално.
  • Когато избирате начин на плащане за импресии, трябва да вземете предвид активността на аудиторията на донорския сайт. Колкото по-активни са потребителите, толкова по-често им се показва една и съща реклама, следователно парите се харчат по-бързо и обхватът на „зрителите“ е по-малък.

Какво е CPS?

CPC („цена на клик“) е цената на всяко кликване върху реклама заедно с последващото преминаване на потребителя към уебсайта на рекламодателя.
Характеристики на индикатора CPC:

  • в 90% наистина заинтересованите потребители кликват върху рекламния елемент. А това означава, че плащането за кликове ви позволява да получите по-лоялна аудитория.
  • когато плащате за всяко посещение на потребители на сайта, винаги съществува риск от злоупотреба с тази възможност (например празно „щракване“ на бюджета от конкуренти). Повечето донорски сайтове защитават парите на рекламодателите от подобни случаи (те блокират средства, ако същият потребител е твърде „заинтересован“ от реклама), но никой все още не е успял да реши проблема с празното любопитство.
  • когато плащат на клик, донорските сайтове предоставят статистическа информация за всеки потребител, кликнал върху рекламна връзка. Така рекламодателят има възможност да разбере коя аудитория се интересува от неговата реклама. Разбира се, статистическите данни са ограничени само до информацията, която всеки потребител е оставил за себе си на сайта.

Какво е CTR?

CTR ("click-through ratio" или "click through rate") е процентното съотношение на общия брой кликвания от потребителите на донорския сайт върху реклами, банери, тийзъри или текстови връзки към броя на техните импресии. Колкото по-висок е този показател, толкова по-обещаваща е платформата за реклама.
CTR е оценка на ефективността на рекламната кампания като цяло, всеки донорски сайт и всяка реклама поотделно.
Познавайки CTR на всяка отделна рекламна платформа (какво правят потребителите там по-често - гледат или кликват), можете да изчислите разходите, да съставите предварителна рекламна оценка и да вземете решение за модел на ценообразуване.

Връзки

Това е мъниче за енциклопедична статия по тази тема. Можете да допринесете за развитието на проекта, като подобрите и допълните текста на публикацията в съответствие с правилата на проекта. Можете да намерите ръководството за потребителя

Често при наддаване – цена на клик хората се водят от интуицията. Това важи и за определяне на цената на кликване в Yandex Direct и в Google Adwords и като цяло във всяка рекламна система.

Това води до диалог като този:

— Можем да платим не повече от 30 рубли на клик.
- Защо 30 рубли? Защо не 130?
— Не знам, мисля, че е нормална цена.

За да изчислите цената на клик, са ви необходими следните първоначални параметри:

С такива изчисления ние винаги клоним към по-лошото - използваме малко по-високо ниво на разходите или малко по-нисък очакван брой продажби.

  • Чиста печалба от една поръчка, като разлика между себестойността и цената на стоката. Когато изчислявате този показател, вземете предвид отказите и връщанията на поръчки.
  • Конверсията на изследвания сайт е съотношението на посетителите, които са направили покупка, към общия брой посетители на сайта.
    Ако тази стойност все още не е известна, тогава можете да потърсите средни стойности статистиказа вашата индустрия, например за онлайн магазин 2%, за целева страница 4%. Трябва да се има предвид, че грешката тук може значително да повлияе на резултата.

Формулата за изчисляване на цената на един клик:

Нека да разгледаме един пример:

  • Нетната печалба от една поръчка е 250 рубли
  • Реализация на магазина - 1,5%

Ние изчисляваме цената на клик по формулата:

CPC = Нетна печалба * Преобразуване / 100.

Следователно получаваме: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 рубли 75 копейки.

Това е максимално допустимата цена на клик, при която вашата доходност ще бъде 0%. Намалете цената си на клик с N процента. Тези проценти ще бъдат вашата очаквана печалба.

На тази цена няма да има трафик ...

Може да възникне въпросът какво да правим с такава цена на кликване, защото няма да има трафик, например към Yandex Direct, с такава скорост?

  • Увеличете доходността
    Можете да увеличите надценката на стоките, да промените асортимента, да намалите разходите и т.н.
  • Добавени продажби
    Препродажба в сайта и по телефона при потвърждение на поръчката. Всъщност това е един от начините за увеличаване на доходността.
  • Увеличете конверсията на уебсайта
    Работете върху интерфейса, тествайте джаджи, осигурявайте поддръжка на клиенти, предлагайте стоки на добра цена...
  • Намерете евтин или безплатен трафик, при което зададената стойност на преобразуване ще бъде запазена.
  • Не забравяйте клиентите, които вече са закупили. Или не е купено. Направете повторни продажби, използвайте имейл бюлетини, обадете се и напомнете за себе си. Като цяло, работете с клиентската база.

Важен момент. Цената на клик се изчислява за всеки рекламен канал и за всеки инструмент в рекламния канал поотделно. Тъй като преобразуването на сайта за кампанията за търсене Yandex Direct, за рекламната мрежа Yandex Direct YAN,